torsdag 3 juni 2010

Dä ä mitt liv dä se



Då var det bloggardags igen. Idag har det egentligen varit allt för varmt för en B-människa som jag att kunna prestera något överhuvudtaget. Men jag har ändå hjälpt en kompis göra hennes trädgård fin. Spolat altanen
(och mig själv - åh vad skönt!) och så där. Men mitt huvud fungerar inte i den här hettan. Nu är det äntligen lite kvällssvalt. Får bli en promenad i sommarkvällen. Hmm, jag vet inte riktigt hur jag ska få det här inlägget att låta spännande. Kan ni inte göra mig en tjänst och tänka er riktigt dramatisk musik när ni läser vad jag gjort idag? Redo? Då kör vi igång. Jag har:

gått på Apoteket
postat en faktura
ringt viktiga telefonsamtal
klippt mina tånaglar
målat mina fingrars naglar röda med gröna prickar
Beslutat mig för att det såg för jävligt ut men pallar inte göra något åt saken i värmen.
druckit fyra koppar starkt kaffe
svettats
handlat på Ica
betalat min skuld, och lånat ljudböcker på bibblan
ringt min lilla mamma
pratat med Greger
pussat min Kärlek
ätit några gånger
varit på toa
Ritat en tackbild till min finska översättare (se ovan)
samt
arbetat med att teckna serier.

Jag önskar att jag kunde slänga in något riktigt coolt där i listan, typ att jag mött Mandela på Järntorget, eller att jag idag blivit sammanförd med min okända tvilling för första gången och att jag kommer gråta en massa i nåt snaskigt reunionprogram i tv4. Men nej.
Å andra sidan är det här mitt liv, och jag trivs ganska bra med vardagslunken, och att få rita serier hur mycket jag vill.

Inga kommentarer: