torsdag 17 juni 2010

Fitta for fight


Den här lyssnar jag på ikväll.

Häj häj!
Då var det bloggardags igen. Jag tror jag är tillbaka på banan igen, för idag har jag fått en hel del gjort. Inte bara jobb, har även ägnat mig åt sådan där extremt hälsosam vardagsmotion; att cykla ner till Gamla Oxelösund och fylla lungorna helt med koldamm från SSAB. Trevligast idag var nog vigselsamtalet med vår braiga präst, där vi gick igenom alla detaljer inför den stora dagen. Jag kommer behöva repetera en del är jag rädd, men det ska nog gå bra, så länge jag inte får hjärnsläpp där framme vid altaret. En skitduktig lokal förmåga ska sjunga River Deep Mountain high, det kommer bli så bra. Hur de ska få till Phil Spectors Wall of sound där i kyrkan återstår att se, men det är inte så kinkigt. Lite Beatles blir det såklart, och en överraskning som min kärlek vägrar avslöja. Kanske ballongdansen? Fast det vore ju inte så romantiskt. Och stackars mormor på första raden skulle nog få en chock. Eller kanske inte. Har jag berättat om den gången hon mötte en blottare? Äsch, jag gör det igen om så vore; Jo, hon var ute och spatserade i skogen i godan ro, då en man hoppade fram ur buskarna med snoppen viftandes. Men mormor, istället för att bli rädd som vanliga tanter, sa bara kallt "Jag har varit gift i femtio år. Tror du aldrig jag har sett en naken karl förr? Det där var väl ingenting att visa upp!" Sen fortsatte hon gå, och mötte några tjejer med en stor schäfer. Hunden bussade de på blottaren. Sen vågade väl inte han visa snoppen på ett tag (om den nu var intakt).
Men nu kom jag visst från ämnet.
På eftermiddagen åkte vi in till stan (bloggarens anm. "stan"=Nyköping, "Byn"=Oxelösund) och köpte vigselring. Nu är jag fit for fight för att gifta mig. Eller; vi är fitta for fight. Eh...
Äsch, ni förstår vad jag menar.

Inga kommentarer: