tisdag 22 juni 2010

Rock'n'roll, man!


Idag har jag verkligen njutit av sommaren och faktiskt varit utanför dörren till min tecknarlya TRE gånger. Hemmets journal kom vid ett, det var riktigt trevligt. Och sedan var det en massa bilder som skulle tas. Vi började här hemma och åkte sedan ner mot det idylliska Gamla Oxelösund för ännu mer poserande, där det är nästan äckligt vackert så här års. Jag är minst sagt obekväm framför kameror, och har svårt att le så att det ser naturligt ut, och inte som att jag borde spärras in nånstans. Men jag gjorde mitt bästa, och det blev en hel del somriga bilder. Kul också att de ville att jag skulle sitta med min fina elgitarr Neil på några bilder. Nog är det ett rock'n'roll-liv jag lever!

Och nu kom jag precis hem från en runda med min kompis och hundarna längs havet. Den tredje utgången kanske inte var så mycket att stoltsera med, men ändock; gick ner till Ica och köpte fika (oh, det där rimmade! Kanske ska jag börja ägna mig åt att skriva schlagerdängor också? DÅ blir man ju rik!)

Och ikväll kommer jag, utöver mina andra tecknarjobb, rita en alternativ midsommarstång till Sörmlands Nyheter. En som inte ser ut som en blomsterklädd gubbpenis, med hängkulor. Hmm, tål att tänkas på. Men tänker gör jag bäst med lite mat i magen. Och nu känner jag hur det börjar lukta gott av stekt strömming därute.
Tårna vickar frenetiskt.

1 kommentar:

Daniel sa...

Hoppas det blir en fiiin stång!!