onsdag 9 juni 2010

Hoppas inte påven läser


Vad kan passa bättre till ett sånt här inlägg än My all time Fafourite Father Jack från den fantastiska serien Father Ted (Om tre katolska präster på en skruttig ö utanför Irland). Ett av Jacks tre favoritord är just "bajs", fast på irländska; Feck. De andra två är Drink! och Girls! Fan, nu blev bildtexten längre än själva inlägget! Ja ja, ni måste se Father Ted helt enkelt!



Eftersom jag föredrar omväxling här i bloggen, så tänker jag ge er en mängd synonymer till hur jag mår idag:

bajs el. baj (vard.) avföring, träck, exkrementer, lort, fekalier, skit

Tack synonymer.se för att jag kan få bredda både min och mina läsares bajsordsvokabulär!

Som ni förstår: Jag mår träck idag.

Snälla, kan någon vänlig exorcist komma och fördriva Pms-dämonen (såna hade Bergman inte, ha ha!) ur mig? Jag är hjärtligt trött på henne nu. Deppig och ångestfylld och fan och hans moster. Varje månad samma visa sen jag var tretton. Enough!
Har försökt få min Käre präst att skvätta lite vigvatten på mig, men det ville han inte. Sa att han inte hade något.
Undrar förresten hur man gör vigvatten? Säkert rent kranvatten från nåt rostigt rör i Rom, som gubbstrutten till påve välsignar slentrianmässigt och utan inlevelse varje torsdag, innan han intar ärtor med fläsk och varm punch därtill med sina kardinaler. Eller, det där sista stämmer nog inte så bra. -Käkar italiensk mat (fast i Italien kallar de förstås bara det för "mat") med sina kardinaler, ska det vara.
Undrar om han själv använder vigvattnet till sin dagliga morgontoilette. Rakar han sig med det? Tvättar han sin påvepenis med det (hoppas inga arga katoliker läser det här!). Så många frågor. Men kanske är det ändå direkt till Påven jag ska vända mig med min PMS. Han är säkert mycket intresserad och bekväm med att höra om kvinnors lidande och hormoner. Och vill gärna diskutera fördelarna med olika former av p-piller.
Eller så kollar jag i Gula sidorna. Borde väl finnas nån demonutdrivare där!
Godnatt alla hattifnattar. Aj löv jo!
Hoppas dämonen är borta i morgon.

Inga kommentarer: