söndag 13 juni 2010

Semester en hel dag


Onda!

Nu snusar min kärlek ovanför mig i loftsängen och jag har Leonard Cohen i hörlurarna. Riktigt mysigt!
Det är mycket att stå i nu, minst sagt. Så mycket att jag tvingade mig själv att ta en ledig dag idag. Det var inte lätt, efter ett antal dåliga teveprogram klättrade jag på väggarna. Vart är världen på väg när en kvinnas liv mirakelförändras bara för att två onda stylister sätter på henne andra kläder? Det är som om att har man bara en BH som inte ger dubbeltuttar, och byxor utan kameltå, samt en kall beige skjorta, istället för varm (för att man har mer "vår"-färger i fejset eller nåt), så försvinner alla ens problem som i ett trollslag. Men det är klart, vilka problem kan ens komma i närheten av dessa de ytliga när man är kvinna? Lägg ner cancerforskningen! Sluta försöka hitta botemedlet mot HIV! Strunta i miljarder svältande barn! Rädda mänskligheten genom att ta fram en bättre antirynkcreme istället! Typ.
Nä, lätt var det inte att vara ledig. Men kropp och själ skrek efter vila. Känner mig riktigt duktig! Eller vila, jag har städat hela lägenheten, men jobbet har jag i alla fall låtit bli. Nu står jag dock inte ut med semestern längre, så jag ska strax kasta mig över färgläggning med liv och lust. Lyssnar på Att människan levde (boken som filmen Maria Larssons eviga ögonblick är baserad på). Den kan rekommenderas! Sedan blir det nog mer fattigt elände i läsväg; Per Anders Fogelström. Efterlyser fler inlästa Moa Martinsson-böcker! Nu har jag lyssnat på Kvinnor och äppelträd tre gånger. Det är många böcker jag önskar de kunde spela in. Framförallt Kvartetten som sprängdes. Någon därute som har kontakter i audioboksbranschen? Jag vore dig evigt tacksam om du kunde fixa lite mer proletärlitteratur och Birger Sjöberg för mig att lyssna på!
Tills vidare får jag nöja mig med reprislyssningar på de få bra böcker som finns. Och varva med lite Leonard.
God natt på er mina vänner!

2 kommentarer:

M sa...

Hej Biller! Hoppas du blev utvilad nu efter en endagssemester det kan vara svårt ibland att släppa taget på sånt som uppslukar en. Ps. är från Finland och tycker du ritar bra! Den där finska agenten du har hade nog bara en dålig dag;)

Anonym sa...

Hej! Vad glad jag blir att du är finsk och att du gillar mina serier:-)
Jo, liiiite utvilad är jag nog.
Mvh
Malin