söndag 20 juni 2010

Mina fina vänner


Två av världens finaste vänner

Det blev inget bloggande igår; jag var upptagen på annat håll. Nämligen med att bli möhippefirad av mina fina vänner i Malmö. Vilken kväll! Jag blir alldeles rörd när jag tänker på det. Inga förnedringsjippon på stan, utan god mat i mängder hemma hos Stella. Stella, som hade bränt ett gäng skivor med "malinmusik" på" kvällen till ära. Och så var det två överraskningsgäster; Nikki och Kajsa, som jag inte sett på evigheter. Totalt var vi sju tjejer som åt, drack och dansade loss till hederlig gubbrock. Övernattade hos min vän Malin, som skämde bort mig med god frukost och skjuts till Centralen dagen därpå. Tack allihop!!!!!!

Och för en gångs skull gick det bra att åka tåg (!) Inga äckliga barn, inga fräna kroppsdofter, inget störande alls. Kan bero på att jag bokat 1a klass. Och så fick man gratis äckligt kaffe (som jag drack ändå, gratis är nästan gott), och tilltugg och dagstidningar. Så nu har jag läst allt som går att läsa om prinsessbröllopet. Ner till minsta detalj i Victorias tiara. Roligast tyckte jag de där "säpojoggarna" var. Tydligen har det blivit en stor grej på facebook. De såg så skojiga ut när de sprang fram i kostym längs kortegen. Egentligen vill jag tycka att det där bröllopsjippot bara är tramsigt för jag är mot monarkin, men det gick liksom inte att inte ryckas med i glädjeyran igår. Greger och jag satt och snyftade (mycket motvilligt) som två små tanter när teve visade bilder från vigseln.De såg ju så jädrans lyckliga ut! Jag får väl skylla på det faktum att jag ju är tant i förtid, och att jag har ett eget bröllop att glädjas åt snart.
Nej, mina vänner, nu ska jag sätta igång att tuscha lite strippar.
Sov gott och vakna torrt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här hemma kallar vi kungafamiljen för Sveriges största socialfall, min mor tycker dock inte om det för de gööör ju sååå mycket för Sverige. Och så mycket pengar får de inte utav oss typ 100:-/år eller va det nu va hon sa...men om man räknar ut hur många vi är som ger de där 100:-/år så blir det snuskigt mycket pengar jämfört med vanliga sociala bidragstagare!

Kram Anneli

Kram Anneli