fredag 11 juni 2010

skitfilmer och mögliga tanter


Visst är det fredag idag? Jag blir så veckovill, när varje dag är en arbetsdag. Något sånt där "mys" ska det väl inte bli tal om, i alla fall inte chips, för då blir det en som måste gå uppför altargången med ryggen och rumpan bar, eftersom klänningen inte går att få igen. Men mysa ska vi väl ändå, och se nån kass film på teve, som jag snarkar mig halvvägs igenom. Det var längesedan jag såg något riktigt bra i teveväg nu. Tänk, en ny, bra spökfilm? Är det för mycket begärt? Telias videobutiks utbud är något av det mest katastrofala jag nånsin skådat. Inte en enda klassiker, inte ens Psycho! Nä, Telia erbjuder istället sina kunder att hyra filmer direkt i teven via världens mest långsamma procedur, för en präktig slant. Och då har vi att välja och vraka bland en uppsjö av skit. Bilden ovan kräver väl ingen bildtext... Jag säger bara suck.
Det var bättre förr. Nä, får väl plocka ner the Shining från filmhyllan. Den kan man se hur många gånger som helst, och den är helt fri från strippor, ja om man bortser från den mögliga, nakna tanten i rum 237 på Overlook Hotel. Kanske är hon en zombiestrippa? Nä, nu måste jag ner i tvättstugan, sen är det dags för fredafgsmyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys. Fast på vårt sätt.

Inga kommentarer: