lördag 26 juni 2010

Redo för beachen


Goddag i stugan! Hoppas ni inte mår allt för pyton idag, utan njutit av en äkta svensk midsommar, av den kräk,slagsmål, och hångel med fel personer-fria sorten! Vi tog det riktigt lugnt. Och jag nöjde mig med en mininubbe, då jag inte kände mig tipptopp (dricker aldrig alkohol när jag inte mår bra, då blir det bara värre). Men en massa god mat tryckte jag i mig med Kärleken. Det är ju så gott med sill, gravad lax, hovmästarsås, gräddfil med gräslök, nypotatisen och allt det andra! Min mammas pojkvän (eller "gubbvän", han är över 65) är en potatisman. Han är bonde och västgöte och van att arbeta med kroppen, och han älskar sina "butata", många ska de vara och helst inte tillkrånglade till mos eller hasselback. Min fine styvfar, som jag är så glad att mamma hittat efter allt för många års ensamhet. Nu har de varit tillsammans i tio år snart och hon bor numera på hans gård i vackraste Västergötland. Ulf Lundell måtte aldrig varit i Örslösa, för där kan själen verkligen få ro, annars hade han skrivit en annan text, som säkert skulle bli en mycket större hit, men som jag inte skulle lyssna på för jag tycker han verkar lite dum, och man ska vara snäll.
Får väl ta och författa en låttext om Västergötlands skönhet själv. En dansbandsdänga kanske?

Idag tog vi cyklarna ner till havet. Jag, otränad som jag är, hade en näradödenupplevelse i varje backe, men fram kom vi. Nu känner jag att det är dags att bada mer än fötterna! Får bli nästa gång. Har också inhandlat ett par helsnajsiga badshorts (varför måste vi kvinnor gå och dra ut obekväma baddräkter som fastnar mellan skinkorna, och visa oss medan vi drar in våra magar, och oroligt sneglar över axeln om någon lagt märke till ens månlandskap på låren, när karlarna får stå med pösande ölmage i sina bermudas?) Nä! Jag ska ha bekväma badshorts, så det så! En piffig bikinitopp till det, så är jag redo för beachen.
Nu är det snart käk, känner jag på oset. Hoppas det blir lite "butata", för min kropp behöver extra mycket kolhydrater efter en sådan överdos motion.

Pöss å kram

Inga kommentarer: