fredag 25 juni 2010

Glad midsommar mina små hattifnattar



En sommarfot och en en gräs-snopp en i en skreva. En försmak för nattens vilda omoraliska levene? Ja inte mitt då, utan andras. Jag gör aldrig något dumt, he he.

Glad midsommar på er allihop! Hoppas ni ni haft en strålande dag med mycket groddhoppande och trevliga dragspelsdrudelutter. Det har jag. Vi var nere ett gäng tiill skärgårdsidyllen i Gamla Oxelösund, där firar alla midsommar, det är en trevlig tradition. Jag åt en väldigt mäktig men ack så god tårtbit. Sedan gick vi i makligt takt ner till vattenbrynet så att jag kunde få sätta mig på en solvarm sten och doppa fötterna. Det gav mersmak, men måste först införskaffa lämpliga badplagg, blivande prästfru som jag är, vill jag ju inte se oanständig ut på stranden. Vad skulle folk tro!
Det var strålande väder över "Ockle" hela dagen, Det märks på mina blottade kroppsdelar som inte täcktes av klänning. Jag är röd som en kräfta i dekoltaget, samt på armarna. För att inte tala om fejset och NÄSAN.

Och nu ska vi käka massa sill och potatis!!! Måste rusa!

Inga kommentarer: