tisdag 7 september 2010

Det tycker jag


Tjolahopp (ja något måste man ju inleda med)! Återigen är jag nattugglekreativ, trots att jag måste upp okristligt tidigt imorgon (9.00!!!). Ja ja, jag kan alltid ta en tupplur under dagen. Det är skönt för skalder att få sova.
Såg på nyheterna innan och höll på att ge upp hoppet om mänskligheten; är folk inte kloka? Ska de rösta fram, ja jag vill nästan inte nämna dom vid namn, tänker på vad som händer när man yppar Riddar Katos namn i Mio min Mio, hästarna gråter och fåglar dör och allt det där, men ni förstår nog att jag menar Alliansen. GRATTIS SVERIGE! LÅT OSS STÅ UT I FYRA LÅNGA ÅR TILL MED EN REGERING SOM FÖRTRYCKER DE SVAGA OCH ÖKAR KLASSKLYFTORNA ÄNNU MER. Ghaaaa! Kanske är det så att de vettiga människorna redan gått under tack vare blårörans politik och därför inte kan rösta. Det var säkert det politikerna planerade! Man börjar ju undrar om inte media tagit emot en rejäl slant i mutor, för hur neutral är egentligen deras bevakning? Smutskastningen av Mona Sahlin är ju helt vansinnig! Jag hoppas jag inte sårar någon av er läsare som inte är lika röd som jag, men detta är min åsikt och den står jag för. Själv längtar jag till valdagen, vet precis hur jag ska rösta och tycker det är min plikt att göra det. Herregud, vi kvinnor har faktiskt inte haft rösträtt så länge sett i ett längre perspektiv! Det finns ingen ursäkt att inte rösta tycker jag.

Så, nu ska jag bli lugn.

I reservatet för vettiga människor, ska ett särskilt fint spa byggas, där de som trampats på av Herr R mfl ska få vila upp sig efter oron och kampen för överlevnad, och få sitt männsikovärde tillbaka. Sedan ska de alla få roliga, stimulerande jobb. Om de kan arbeta.

Det är vad jag tycker. Vad tycker ni?

7 kommentarer:

Ellen sa...

Självklart röstar jag och självklart röstar jag rött!

Anonym sa...

Skönt å höra att du tycker lika som mig! Jag fixar inte längre att läsa tidningarna längre, för står det nåt om att alliansen ligger före de rödgröna kommer klumpen i magen och allt knyter sig...:-(
Liksom så att det är hur många som helst som tagit livet av sig pga deras politik...ja är en av de som suttit där med en tapetkniv och tänkt avsluta mitt liv för att jag inte orkar att bli sparkad på längre! Men har dock börjat tänkt på mina barn...än lever jag!
kram

Anneli

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Alv sa...

Det som är skrämmande är att de där blå nissarna vet hur man skall göra reklam. Jag har hört moderat-reklam på spotify medan sossarna verkar vara kvar i det gamla tankesättet att folk röstar på dem för att de vet vad det är. Att ha reklam på spotify är ju lysande eftersom det troligen är en stor dos tonåringar som lyssnar på det och det är nog många av dessa som inte automatiskt tänker "moderater = rikemän" utan går på att de är "det nya arbetarpartiet".

Jag tänkte gå och rösta i morgon utifall jag dör i en olycka innan valdagen.

Malin Biller sa...

Vad ni är kloka! Ja förutom den som skrev "JÄVLA SOSSAR" då, men den kommentaren tog jag bort, moahaha!

Anneli, kämpa på! Du förtjänar att ha ett bra liv både för dina barn och DIN EGEN skull!!
Stor kram

Viola Vamp sa...

I´m in it for Team Smurf-Fredrik. Blått är flott.

Jag hade en lägenhet en gång som var helt blå-inredd. På den tiden var jag, opassande nog med tanke på inredningen, dock röd.

Anonym sa...

:-) tack min ängel, kramar tebaka!

Anneli