måndag 13 september 2010

Pinsamma listan


Bara för det måste jag ha en bild på en BRA musiker. Nånstans går ju ändå gränsen för hur självutlämnande en flicka kan vara! Och visst var det en granner karl när det begav sig, Robert Plant!


Jag har köpt snask. Tycker inte om att använda ordet "lösgodis", eftersom det mer för tankarna till något ätbart i diarréväg. Den där filmen min syrra visade mig har satt sina spår... Nä, nu vill jag inte tänka på bajsätande damer mer!
Anledningen till mitt snaskande är att jag denna afton måste vara extra kreativ, och ingenting boostar inspirationen som en sockerchock. Idékläckande står på schemat. Detta innebär också en ständig ström av trallvänliga, inte alltför bra upbeatlåtar att reta maken med. Turligt nog ska han strax gå och lägga sig, så då slipper han störas av min skaparmusik. Exempel på "bra" musik att kläcka idéer till (det måste vara ett visst tempo i låtarna och de får inte kräva något av hjärnan och ta fokus från idéerna, alltså ingen kvalitétsmusik):

Allt med Abba (utom Thank you for the music, för den mår jag illa av)
Funky Town- Lipps Inc.
Bootylicious- Destiny's Child
Melodifestivalsvinnare från öst, till exempel Ruslana (inte de dystra tongångarna, såsom Molitva)
La det svinge- Bobbysocks
Welcome to the City- Amy Diamond (Herregud, vad jag är modig som vågar stå för en sån här sak!)
Jump (for my love)- the pointer Sisters/ alt. Girls Aloud
One night in Bangkok- Chess
The look- Roxette
On and on- Agnes
Freestyler- Bomfunk MC's
MmmmmBop- Hanson
Stayin' alive- BeeGees
You're the one that I want- Grease soundtrack

The list goes on and on. Men nu klarar jag inte att avslöja mer av min pinsamma musik. Är redan helt skakig. Kan hända att jag raderar detta inlägg imorgon, när jag sovit på saken. För en jobbig musiktjejs stolthet är inte att leka med.

1 kommentar:

Alv sa...

Däremot är det ganska skönt att outa sina pinsamma musiklyssningar. =)

Jag fick min bästa vän att öppet erkänna att hon gillade Bon Jovi efter att jag hade skrivit om min perversion för musikvideor med de mest kända popsnörena.

Släpp ut det! ;D