onsdag 22 september 2010

NERVÖÖÖS!

Det är inte hälsosamt att vara såhär nervös! En film spelas om och om igen upp för min inre panikbiograf; jag står och ska hålla seminarium, stammar, får en osexig panikattack, kaskadkräks och skiter ner mig (se tidigare inlägg) samt gör bort mig i största allmänhet. Nej! Detta får icke ske! En klok dam undrade "Vad är det värsta som kan hända? Kom igen, Malin" Jag tycker det jag nyss nämnt pretty much sums it up. "Och vad gör du OM det händer?" fortsatte hon. "Jag låter det inte hända." blev mitt svar. Ska därför andas lugnt, gå igenom mitt prat några gånger till och sedan äta några lugnande kakor (mamma bakade kärleksmums idag, men anser att det är ett alltför tramsigt namn för något så gott, och döpte resolut om dom till rediga "chokladrutor").
Och sedan försööööka gå och lägga mig tidigt, då jag måste upp vid fem. Men jag resonerar som så att hur jag än gör kommer jag vara en zombie imorgon, bara mer eller mindre. Tur att det finns smink, det går till och med att sminka (levande) döda fräscha.
Gonatt mina små sockerpullor!

4 kommentarer:

AMANDA sa...

det heter inte kärleksmums malin, och inte chokladrutor heller. mockarutor is the right name! =)

Anonym sa...

får man säga grattis till literaturstipendiet :-) läste det i tidningen i morse, x-tremt synd att du va tvungen å dela.
Hade det varit jag hade du fått hela, för att du lyser upp min tillvaro, får mig att sitta ensam asgarvande och näst intill i behov av inkontinensskydd av större modell!
Jag älskart :-)

Massor av kramar Anneli

Malin Biller sa...

Mockarutor? Hmmm, ja ksanke det;)

Och Anneli, tack för att DU förgyller min dag!! Massa kramar, Du är bäst!

Caroline Dyfverman sa...

Ja Malin här säger vi oxå mockarutor men jag tycker väl kärleksmums låter lite mysigare men hur som är dom super mumsiga, kanske skulle man baka lite i helgen :o)

Håller tummarna för dig och du kommer fixa bokmässan galant.

STOR kram vännen