onsdag 8 september 2010

Trash?


Ååååååååååååååh vad jag är trött! Nej, det här ska inte bli ett gnällinlägg, det var bara ett konstaterande. Måste försöka piggna till så att jag kan komma på nya strippidéer innan läggdags. Oj, vad mycket jobb jag har nu! En sak i taget, så går det nog bra.
Undrar om jag också har ett livspussel, eller om det bara är de välutbildade och välbärgade förunnat som bor i Hammarby sjöstad och har Marimekko-gardiner, 1 1/3 barn och polsk hemhjälp, att livspussla. Fråga nummer två är i så fall om mitt går ihop. Nä, jag tror faktiskt att jag är för white trash för att ha ett livspussel. På något sätt känns det skönt. Kan stoltsera med att ha äkta white trailer trash i släkten, de bor i en husvagn nånstans i USA och härstammar från min mormors morbror. Jag brevväxlade med dottern i familjen ett kort tag i tonåren. Hon tyckte att min musiksmak var töntig, så hon gjorde snart slut på vår korrespondens. Att gilla the Beatles impar tydligen inte på husvagnsfolk. Hann dock få ett kort på denna min avlägsna DNA-delare. Hon hade alla tänderna kvar, vilket fick mig att undra om det där med husvagnboendet bara var skryt. För äkta white trailer trash måste sakna MINST en tand i käften.

Inga kommentarer: