torsdag 16 september 2010

Enkät


Begåvade Loka Kanarp på Kolik Förlag har bett oss serietecknare fylla i en enkät inför bokmässan på våra bloggar. Här kommer den:

Namn: Ibland Malin, ibland Ragnar, det beror på...

Hemort: Oxelösund, nära Icas lastintag

Jag har varit på bokmässan i Göteborg (ggr): 8-9

På årets bokmässa ska jag: Oj, kalendern är fullklottrad; luncha med min agent, träffa redaktörer och förlagsfolk, hjälpa min förläggare Ingemar med att förhoppningsvis inte räkna fel när jag ansvarar för försäljningen i hans monter, träffa vänner och kollegor, hjälpa en kollega som jag tror kan gå långt, äta gratis i alla montrar där det finns sådant, spana efter Reine Brynolfsson (har haft en enorm crush på honom och jag vet att han gillar serier), delta i en stafettserie på SEF´s scen kl 12.00 på fredagen, sedan seminarium i Värmlandsmontern vid fyra, därpå signering och på kvällen middag med mitt förlag, högläsning ur min bok på lördagen kl 13.30.13.50 på SEF's scen, 17.00 serietecknarbattle, samma plats och innan dess, mellan 15.00 och 16.00 signering i Optimals monter, söndagen inleds med seminarium kl 12.00, följt av signering i anslutning till det, sedan signering i optimalmontern igen. Phu!

Mitt bästa bokmässeminne: När jag mutade en kamrat att gå fram och be Jan Guillou om en kram. Hon gjorde det, vi trodde ju att det skulle vara under hans värdighet, men hans lilla ansikte lyste upp när hon frågade och han gav henne en rejäl kram med sina korta armar. Det var värt 50 spänn att se. Jag vågade dock inte gå fram och säga "Titeln på din bok låter som racerbilsljud: AAAAAAAAAARRRRRRRN AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRN AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRNNNN.
Har en känsla av att han skulle bli putt då.

Några böcker som jag ser fram emot: Nya Allt för konsten, förstås, och något trevligt från Frödingsällskapet

Jag hoppas få se: Förutom Reine B. då...hmmm... Jo! Mycket folk i mina signeringsköer!!

Jag hoppas slippa: Sitta med signeringsångest vid ett ensamt bord,, kaskadkräkas på kulturtanterna vid seminarierna, alltför mycket skoskav

Mitt bästa bokmässefynd: Oj, vad svårt, det är ju så många godbitar. Står mellan en gratis påse som det stod "Värmland" på och Kapten Stofils Äkta Wermländska Möskaser eller Kapten stofils Äkta skånskt Lommamög (en burk med fickfnas i).

2 kommentarer:

Loka Kanarp sa...

Vi kommer stå i samma monter!

Alv sa...

Det där med Arn fick mig att skratta högt här vid datorn. Perfekt att göra på en söndag kväll! :)