lördag 4 september 2010

YouTube på balkongen


God afton! Jag är inte mycket för att prata väder, men fy fasen vad kallt det har blivit! Har plockat fram stora fleecetröjan ur garderoben och haft strumpor på mig för första gången sedan maj. Lite sorgligt, men när man väl vant sig är hösten trevlig. Man förväntas inte vara så infernaliskt aktiv och lycklig då. Faktum är att jag får mycket mer gjort under det mörka halvåret. Ja ja, nog om vädret. Jag har blivit tant i förtid.
Idag har jag, förutom att ha frusit och varit tant, tecknat en hel del, bl a bilden ovan, fritt efter en förlaga av en sedan länge död tecknare, Verbeek, från boken Upside Down. Lite hemligt projekt än så länge...
Och nu ska jag strax kasta mig över färgläggning av strippar, samt idékläckning och en del annat. Har tvingat mig att begränsa mitt iPhonande idag. Lite. Blir lite mer effektiv på det sättet, å andra sidan är det rätt snajsigt att kunna passa på att slänga iväg några mejl från balkongen med cigg i mungipan. Man måste ju sköta sin korrespondens också.

Nu börjar det verkligen dra ihop sig till Bokmässan. Det blir intensiva dagar, men kul. Och två seminarier blir det om min bok, varav ett i Värmlandsmontern. Jag vet ju att jag fixar det, men nervös är jag. Har en katastroftanke där jag står på scen, säger "Jag är väl ingen talare... Punkt", varpå jag kaskadkräks över publiken, svimmar, kissar på mig och får bäras ut på bår, stinkandes och droppandes äckelpäck. På nåt sätt känns det bättre om jag får tänka det värsta. Och på det viset kommer ju folk i alla fall komma ihåg mig. Nä, det kommer gå lysande. Hoppas ni kan kika förbi och ge ert moraliska stöd (alt. hjälpa till att torka spyor) under mässan!
Och nu får ni ursäkta mig, ska gå ut på balkongen och titta lite på YouTube.
pöss å kram

2 kommentarer:

A M A N D A sa...

vart kommer bokmässan att hålla hus? malmö? göteborg? värmland? stockholm? vaaaaaart?

Malin Biller sa...

Den är i Göteborg:)