fredag 24 september 2010

Love it here


Jag har sett HONOM live idag!!!! Frisyren var ännu bättre i verkligheten!


Mässa mässa på er alla människobarn! Oj, vilka dagar det har varit (och ännu är bara hälften av Bokmässan avklarad)!! Jag har så fantastiskt roligt så det kan ni aldrig ana. Första seminariet gick fint, mycket tack vare min kära vän Maja, en dam jag bor hos här i Götet. Hon är skådis och hjälpte mig med mitt prat.
Jag är helt mållös, har fått så mycket fin respons från goa läsare.
Och vet ni vad, jag har fått krama Mia Skäringer!!! Vill nästan sätta ett till utropstecken där, men stillar mig, för det skulle aldrig Håkan Nesser göra (jag har sett honom idag) och man vill ju vara lite inte...intell...intle...intelleckt..uä...äsch, jag har glömt vad det heter! Mia och jag delade på ett stipendium nämligen. Hon är min stora idol. Kände att jag glodde lite stalker-aktigt på henne medans vi pratade. Som tur var lät jag i alla fall bli att härma Tabita för att impa på henne. Och så söt hon var. Ja, det ska jag leva på länge! Har annars sett så många kändisar att jag nästan trodde jag tittade på teve; en haltande Leif GW Persson, Anna Jansson, deckardrottningen, Torgny Lindgren osv osv.
Nu är jag precis hemkommen från en trevlig middag med Optimal. Indisk mat sitter som smäck efter en lång dag av slarvätande. En liten fjantig bokmässemacka går loss på 55 spänn.Näätack säger tanten! Men äta gratis med förlaget och ha mysigt; Jaatack!

Nu ska jag skissa en liten stund, sedan är det dags att snusa. Måste upp tidigt imorgon, en lång, rolig dag lies ahead.
Natti natti!

2 kommentarer:

Caroline Dyfverman sa...

sa ju det att du kommer fixa det gumz. Du får berätta allt när du kommer hem, vi ses efter helgen. kramilikram

Helena sa...

Vad härligt att allt går så bra! Gav du Mia din bok? Jag funderade på att skicka den till henne efter att jag såg hennes föreställning. Ni har en del gemensamt, inte bara Värmland... Tror att hon skulle älska den.
Heja dig!