onsdag 8 september 2010

I bubblan


Dä ä mycke nu.

Då var man på plats framför datorn, i sin mysiga skaparbubbla, redo att ta sig an kvällens arbetsuppgifter. Men först ska Skatteverket få en slant. Grrr. Nä, lika bra att få inbetalningen avklarad.
Så, nu var det gjort. Skatteverket är inge bra för kreativiteten. Det är däremot musik, och just i afton känner jag att jag vill ha Nick Drake inne i min skaparbubbla. Japp, Way to Blue- an introduction to Nick Drake, får det bli. Check! ÅÅH, Cello song... Åhh Northern sky... det är så vackert att man blir varm i själen.
Ikväll är det mestadels idékläckning i agendan och då behöver jag min osynliga skaparbubbla, den stänger ute världen och tankarna får fara fritt. I bubblan tillåter jag heller inte stressen tränga in. Just nu är det så mycket jobb och åtaganden att det dåliga samvetet ständigt gnager för allt det jag måste skjuta fram. Men inne i kreativiteten tar jag inte med stressen, dåliga samvetet eller oron för ditt och datt, de får snällt vänta utanför bubblan.
Men NI kära bloggläsare får givetvis vara med härinne! För ni är snälla. Och jag har sagt det förr, jag säger det igen; man ska tamejfan vara snäll. Ni får gärna bjuda på kakor i bubblan och en fotmassage då och då är toppen för kreativiteten!

Gonatt mina vänner! Hörs i morrn. Sov gött å vakna törrt!

Inga kommentarer: