onsdag 20 oktober 2010

Bildbrist

Vafasen! Bara för att jag knäppt ett kort på dagens löpsedel, så går det inte att ladda upp bilder på blogger ikväll! Ja ja, ni får helt enkelt se för er inre syn det löp där Leif Gw Persson säger om efterträdaren (med överkamningen) i Efterlyst: "Tommy snackar en massa skit!". Detta inlägg skulle nämligen inledas med hur gärna jag skulle vilja se dessa tvenne herrar i en vild catfight. Kan riktigt föreställa mig hur Leffe tar ett tjuvnyp på stackars Tommy och grabbar tag i hans hårtest medans båda machomännen skriker som småflickor.

Hade även en fin bild på en valp jag träffat och gosat med idag. Får väl beskriva den i ord i stället: den var liten, tjock, luddig, mjuk, vit och alldeles, alldeles vansinnigt kelig.

Förutom att ha tagit kort med min nye vän iPhonen (vi är riktigt tjenis med varandra nu), har jag mest arbetat idogt och flitigt under dagen. En tur till stans loppisar hann jag också med. Och så har jag slösat bort alldeles för lång tid genom att surfa runt på diverse internethandlar och dregla över allt jag inte har pengar till att köpa, men kanske köper ändå, eftersom jag inte har några hämningar såhär års och det är farligt lätt att dela upp betalningen. Stoppa mig någon! Vill ju inte hamna i Lyxfällan bara för att jag shoppat juldekorationer. Vore ytterst pinsamt! Nädå, tror väl inte att det är någon fara. För även om hämningarna är en bristvara hos mig i juletid (jaja, allting är relativt! Det är ju mer juletid nu än det var i april, till exempel), så brukar jag kunna uppbåda en ganska hygglig viljestyrka och stoppa mig själv innan det gått för långt.
Loppis-shopping däremot är snällare mot plånboken. Idag haver jag införskaffat små trevliga juldukar, broderade av flitiga tantfingrar, lite julklappar (vadå? det är ju snaaaart advent!) och en del annat smått och gott. Det fanns en tid då jag rände på loppis stup i kvarten, och proppade min stackars lägenhet (på fjärde våningen utan hiss) så full med allehanda fynd att det var ett rent helvete att få ut allt skrot när jag skulle flytta. Hade också en sån där tant-period, som många tjejer har, när jag klädde mig i konstiga kläder från 50-70-talet. Såna där som luktade skunk, fast det upptäckte man först när man kommit hem från Myrorna, och då var det för sent. Polyester är omöjligt att få rent, i alla fall när det gäller antik armsvett.

Nu ska jag gå ut i köket och göra en liiiiiten sats chokladbollar. Har inte fått min chokladdos ännu idag, och jag börjar bli riktigt abstinent.
Tjack på er!

Inga kommentarer: