söndag 17 oktober 2010

Mat, mat, mat


Längtar efter julbord


Då var man tillbaka vid ritbordet igen. Jag och maken var iväg igår, en liten romantisk tripp till Ulriksdals värdshus, med en hotellövernattning som grädden på moset. Uj uj vad god mat det var! Tack Erika och Jenny med respektive för världens bästa bröllopspresent! Vi tog trerätters. Jag käkade toast Skagen, hjortstek med potatiskaka och massa delikatesser i krusiduller, samt hjortron-och äppelsås med hemgjord vaniljglass och mandelkaka till efterrätt. Ja, sannerligen, dä va gött! Scandics hotellfrukost valde jag dock att hoppa över. Hellre en stunds extra snarkande. Tror det var precis vad vi behövde, kärleken och jag, komma bort lite och bara vara.
Men, som sagt, back to business. Har MASSOR av jobb. Som vanligt. Plöjer ljudböcker i en rasande fart. Apropå böcker, så verkar det som att första upplagan av Om någon vrålar i skogen snart har sålt slut. Det är oerhört kul! Så då blir det nytryck av.

Strax är det mat. Någon mustig gryta tror jag det vankas. Ett av makens goda långkok. Med glögg i. Det är kul, för då har jag nästan en ursäkt att säga "Kommer inte på fråga (Tyko), du har ju druckit glögg!" redan i oktober.
Längtar till advent. Älskar att ha det juligt och mysigt omkring mig, och så inbillar jag mig att folk, trots alla stressiga livspussel till trots, blir lite snällare till jul. Nästan så vi går ta och gifta oss igen, för ett presentkort till Ulriksdals värdshus julbord skulle inte sitta fel.
Nu ska jag sluta tänka på mat, och äta den istället.
Gukväll!

1 kommentar:

Erika H sa...

Härligt att höra Malin! Julbordet på Ulriksdal är f ö ljuvligt. Har varit där två gånger de senaste åren och man blir mätt och nöjd. Det är så Madicken-fint på något sätt där också.

Kul att ni kom iväg.

Kram