fredag 15 oktober 2010

Myyyyyyyyyyyyyys

Har ni också sådana dagar när ni egentligen inte borde vara glada, oddsen talar emot det, men är vid gott mod ändå? En sådan har jag idag. Fick mig en rejäl smäll i förmiddags. Skattesmäll, alltså. Det har visat sig att min revisor räknat liiite fel... Summan av kardemumman är att jag blir skyldig Skatteverket ca 20 000 spänn mer än jag trott. Det är så stort och tufft att ta in att det har slagit över hos mig. Jag ORKAR inte vara orolig. Det bara måste lösa sig på någon sätt. Jag är glad i stället. Jag fick också veta att en remiss jag gått och väntat svar på i en halv evighet tydligen skickats tillbaka för komplettering. Detta har ingen upplyst mig om förrän nu. Alltså, tillbaka på ruta ett. Suck!
ÄNDÅ har jag haft en bra dag. Var hos min finaste Caroline och fikade en bra stund och det blir jag alltid på gott humör av, och har tagit en liten fönstershoppingrunda i stan, samt en Mig Mac o Co i all hast. Geggan av snabba kolhydrater, härdat fett, cola och 100% nötkött låg sedan som en klump i min mage ett bra tag och gjorde sig då och då påmind genom små illaluktande rapar.
Och nu ska jag strax förtära en god middag bestående av riktig mat, tillagad med kärlek av min make.
Ha en trevlig fredagskväll, hoppas ni får mycket sånt där myyyyyyys!

1 kommentar:

Viola Vamp sa...

Men(!), kan du inte dra av en liten summa av revisorns arvode åtminstone efter denna felberäkning? Visserligen är det väl inte riktigt så det går till, men det verkar inte aningen fel att betala för misstag. :C