torsdag 21 oktober 2010

Mysas tamejfan


Ja, apropå psykisk ohälsa, då. Lite långsökt bildval, det erkänner jag. Men ganska kul.


Goddagens goddagens! Nu är det vinter. Härligt! Väntar bara på snön. Har jag bara min fleece så klarar jag den mest arktiska kylan.
Just nu är jag inne i ett trivsamt arbetsflow. Energin har kommit tillbaka och jag får mycket gjort. Snarare svårt att varva ner och tvinga sig att ta det lugnt. Inser att jag låter lite bipolär, men det kan jag lugna er med att lova att så är inte fallet. Har läst en del om det och det verkar vara ett rent helvete. Ann Heberleins bok Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva, är riktigt bra. Nä usch, hur snöade jag in på psykisk ohälsa helt plötsligt? Byter raskt ämne till något gladare, för idag är jag ju faktiskt ganska munter. Min sjukdomshistoria kan jag dra för er en annan dag. Kanske på julafton när det är extra festligt.

Då mitt liv (som ni kanske märkt vid det här laget) inte är så spännande, om än väldigt trivsamt, har jag inga smaskiga sensationer att berätta om idag heller. Men jag kan försöka förmedla liiite av den glädje och förväntan jag känner inför att åka till Rusta och kika på ljusslingor imorgon. Kände ni min uppspelthet? Det måste ni ha gjort.
Den här vintern ska det tamejfan mysas järnet!

Inga kommentarer: