tisdag 26 oktober 2010

Snuvan på konfekten



Idag har jag fått lite trista nyheter, så jag är inte så glad tyvärr. Men ska försöka morska upp mig för att skriva ett bra inlägg.
Förutom att ha fått de ovan nämnda, så har jag färglagt strippar, suttit i telefonkö ett antal gånger, skällt på 3, samt fikat med bästaste Caroline. Kvällen borde jag egentligen ägna åt idogt skissande, men attans vad det är svårt att samla ihop motivationen när man känner sig ledsen och besviken! Och inga bra ljudböcker har jag hittat heller. Jag har världens bästa jobb, som jag älskar. Det enda minuset med det är just detta, att man ibland måste jobba trots brist på lust och inspiration, och detta är inget löpande band-jobb, jag måste vara närvarande i varje moment. Som tur är har jag mina knep för att peppa mig själv, och det brukar hjälpa att dela upp jobbet i lite kortare segment, med små YouTube-raster emellan. Just nu plöjer jag igenom alla avsnitt av jon & Kate plus eight. Ungarna är så söta att man får lust att bita dom i deras knubbiga små armar. Saknar dock min "brittiska fas", den tog abrupt slut när jag blev snuvad på konfekten på YouTube härom sistens. Hade just avnjutit två avsnitt av Huset Eliott, då var det stopp. Människan som lagt upp snuttarna hade skitit i resten! Så får man bara inte göra!!! Har inte FN en konvention mot sådant? Om inte annat är det hög tid! Så jag rycktes å det grymmaste ur min tjugotalsvärld av flärd, tillbaka till verkligheten. Fick bli lite amerikansk reality istället.
Ett annat bra paustidsfördriv är fulpyssel. Damen ovan kom till natten till igår. Visst är hon tjusig!
Nä, nu ska jag ta ett mastodonttag i kragen och ge mig i kast med skissandet.
Go'kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sänder en massa varma gos mysiga kärleksfulla kramar till min goa Malin i hopp om att det ska kännas lite bättre...:-)

Kram Anneli

Malin Biller sa...

Tack fina du:)
kram tebaks

Caroline Dyfverman sa...

tänder ett ljus till dig och skickar lite energi och inspiration och tack för igår. Kramilikram