torsdag 14 oktober 2010

Tant Snusk är sugen


En karlpralin som får det att vattnas i munnen...

Så, idag är jag snäll igen. Känner mig otroligt vuxen, då jag nyss försett Skatteverket med den månatliga slant jag är ålagd att betala dom, företagare som jag är. Hörde ni hur många vuxna, stora ord jag fick in i den meningen? Jo, jag menar det!
Dagen har jag ägnat åt att ta en tur till stan, där jag passade på att träffa vänner och hjälpte begåvade Alice Engström med hennes nya manus. Det ska bli väldigt spännande att se den färdig serien.
Och nu sitter jag här i mina bingobyxor och väntar på att mina politiskt korrekta bollar med chokladsmak ska gotta till sig lite i frysen. Bra med bingobyxor när det vankas neg...chokladbollar. Resåren tillåter ett stort intag nämligen.
Vet ni vad jag saknar? En riktigt bra tv-serie att följa! Gärna brittisk, och gärna med några år på nacken. Sörjer mina Herrskap och tjänstefolk. Stolthet och fördom är lite uttjatad. Man kan ju inte glo igenom en hel serie bara för att Colin Firth (Mr Darcy) får snålvattnet att rinna till när han kommer upp ur vattnet i sin...oooh.... vita skjorta... (näe, det där skrev jag inte!! Euuh! Snusktantsvarning på mig!!!).
Forsytesagan kanske? Men den har jag ingen relation till. Jag började att kika på de australienska fängelsedamerna jag nämnde i ett tidigare inlägg, men kände att det blev lite mastigt. Kunde liksom inte se någon ände på serien. Så tips emottages tacksamt!

Bara för det så kan jag inte få bilden av en nybadad Mr Darcy ur min tantsnuskiga skalle! Får nog be Kim ta på sig finskjortan imorgon, så kan jag skvätta ner honom lite. Han gillar inte att bada, se. Men söt som socker är han, min prästpralin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet en bra tantsnuskbok, Tim heter den kommer dock inte ihåg vem som skrivit den.
De är dock lite speciell då den handlar om en äldre kvinna och en ngt yngre förståndshandikappad man...
fan vad det där lät hemskt, det var inte meningen hmmm ok det handlar om kärleken mellan en äldre kvinna och en förståndshandikappad yngre man! Lät det bättre??? hoppas det iaf, jag brukar läsa den ungefär en gång vartannat år el nåt bara för att den är så bra :-) och han är så snygg...ja ialla fall i mitt huve!

Kram Anneli

Malin Biller sa...

Hi hi, ja du, den har jag faktiskt läst:) Väldigt underlig bok egentligen, men bra! Vet att killen spelas av en ung Mel Gibson i filmen.
kram
Malin

Anonym sa...

ÖH va finns den filmatiserad...haha den måste jag bara se. :-)
Dax att genomsöka nätet efter denna film!

kram från snuskiga tanten ;-)