torsdag 7 oktober 2010

Mot Malmö


Jag och födelsedagsbarnet i London


Goddagens goddagens! Jag somnade ifrån bloggandet igår. Var helt slut efter att ha lagt allt serietecknarkrut jag hade på att få färdigt månadens strippar til Helsingin Sanomat. Är nämligen på resande fot idag, så jag var tvungen att göra klart en del jobb igår. Jag ska inte tråka ut er med ännu ett tåg-ångestinlägg, men låt mig bara säga att jag inte vet vem jag stör mig på mest just nu; den vrålande tvååringen i sätet framför mig eller hennes överpedagogiska mor, som talar med ungen som hon var 45 och hette Ulla-Britt (inte helt omöjligt att det är hennes namn i och för sig)"Nej, du får inte bete dig på det viset, det är inte acceptabelt. Nej, jag tolererar inte ett sådant uppförande! Det är oerhört tanklöst och egoistiskt." Eller på gubben bakom som skrikit ut hela sin systers sjukdomshistoria över telefon, inklusuve kräkningar och annat pikant till någon stackars läkare i andra ändan. 
Nej, nåt gnällinlägg om tågåkandets våndor ska det inte bli!
Grrr!

Det ska bli riktigt trevligt att komma ner till Malmö en liten sväng. Tänkte slå två flugor i en smäll och fira Gregers bemärkelsedag, samt åka på ett möte på Trelleborgs museum. Jag ska få göra en utställning åt dom i vår. Skitkul, jag som älskar historia! 
Och så hoppas jag hinna träffa några andra av mina malmövänner föstås. Ja, det ska bli kul.

Nu har visst lilla Ulla-Britt lugnat ner sig. Och snart rullar vi in i Hässleholm. En halvtimme till och ännu en tågstrapats är överlevd.
Häj!

Inga kommentarer: