söndag 10 oktober 2010

Tråkdag


Goder afton! Ingen vidare bra dag idag. Inte så fasligt illa att jag behöver ett sånt där diplom i guldram för att ha klarat den, men inte särskilt kul heller. Bara en sån där dag när man råkar på en del otrevliga människor och får sig några bittra sanningar serverade av en främling som tyckte hon hade rätt att haspla ur sig precis vad som föll henne in om min serie, bara för att hon var en "sådan där ärlig människa som alltid säger vad hon tycker". Dagar som dessa vill jag helst gå i idé. krypa in i min skaparbubbla där inget elakt kan nå mig, och stänga negativiteten ute. Försöker träna på att inte ta åt mig, det går sakta men säkert framåt. Likaså tränar jag intensivt på att istället ta åt mig av det positiva som kommer till mig, och låta det få ta större plats än neggot. Vet ju att bara för att nåt pucko serverar sura "sanningar" man inte bett om att få höra, så finns det ju så många andra, fina människor vars snälla åsikter är så mycket mer värda. Man ska vara snäll. Och ärlig, javisst, men ärlighet för mig är något helt annat än för somliga. Nu ska jag trösta mig med lite Pigall och lyssna på min ljudbok "Sirila gentlemän sökes".
Hoppas morgondagen blir gladare.