måndag 18 oktober 2010

Lite skit rensar magen


Mina idoler. Om jag nånsin får för mig att klämma ut en unge ska han helt klart heta Ola-Conny som mannen till vänster!


Oj oj, nu får jag skynda mig att skriva! Snart är det Ullared på teve och det vill jag för mitt liv inte missa. Turligt nog tycker min make också om att titta på programmet, det gör det desto mysigare. Men jag är hopplös- kan inte låta bli att somna i tevesoffan!! Vad är det för fel på mig?? I min stora fleecjacka, under tjocka fleecefilten är det så varmt och gott. Jag tror jag har byggt mig ett ide, helt i fleece. Visserligen är det skönt för skalder att få sova, men det får ju vara någon måtta på snarkandet. Jag får ju inget gjort på det här sättet. I min värld innebär inget: endast 999 av de 1000 grejer som står på mitt jobbschema. Mamma tycker jag ska köpa sån där chi gong eller vad det heter, för att bli piggare. Men hur många hälsokostpreparat kan en kropp egentligen klara? Min kluckar redan av blutsaft, Mivitotal och kaliumjodid (låter medeltida men är skitbra för sköldkörteln), och så skvalpar där runt lite Rosenrot för inspirationen, samt extra d-vitamin. Man skulle kunna finpressa mig och sälja mina vätskor svindyrt i hälsokostaffären. Fast då får de stackars hälsomänniskorna förstås i sig en ansenlig mängd härdat fett, nikotin och choklad också. Men vad tusan, lite skit rensar magen!

Inga kommentarer: