fredag 1 oktober 2010

Mera Moa!

Moa Martinsson; En cool tant

Jahapp, då har sovtåget gått igen och kvar står jag på perrongen pigg som en mört. Typiskt! Och då var ändå tåget väldigt försenat i natt. Skulle bara ta en liten rast och glo på dålig teve och då körde det förbi i en väldig fart. Det var jag inte beredd på. När jag sedan tog min kvällsdusch och frös sådär irriterande uppiggande om min nakna lekamen, var tåget så långt i fjärran att det inte ens syntes. Jävla SJ!

Ja ja, det kommer väl ett till.
Dagen har jag ägnat åt att göra en liten intervju för en tidning, tuscha tre miljoner strippar, leka med min iPhone, rensa ett skåp (det är inte klokt vad mycket man kan hitta i sina egna gömmor. Tror jag har börjat bli lite senil, för flera av grejerna hade jag helt glömt att jag hade), promenera, samt läsa damtidningar från sextiotalet.
Jag har avverkat ungefär 2/3 av Hanteringen av odöda. Den är fanimej lika bra varje gång! Fick ett sånt Moa Martinson-sug innan, men upptäckte till min besvikelse att Mor gifter sig inte finns som ljudbok. Det är ju skandal! Kvinnor och äppelträd fanns, men den har jag lyssnat på så många gånger. Varför läses inte våra hederliga klassiker in?? Lite högtravande Strinberg kan man väl i bästa fall hitta i hyllan, och en gnutta Hjalmar Söderberg. Men kioskvältarna blir talböcker. Ur led är tiden!!! Var är de mustiga proletärromanerna? Jag bara undrar. Får väl ringa min kära skådespelarväninna i Maja i Göteborg, och be henne läsa högt för mig över telefon.

Oj, nu viner det visst i rälsen... tror bestämt att tåget är på väg. Bäst att hoppa på det. Go´natt go´vänner!



Inga kommentarer: