söndag 3 oktober 2010

Wish me luck!


Uj uj, varför ger jag mig in på en del saker? Jag är ju serietecknare, inte ska jag hålla på och pula med annat! Särskilt inte läskiga, pinsamma saker som att stå framför en kamera och prata om Apoteket. Som ni minns, anmälde jag mig ju till en statistagentur. Tänkte att det var lätt förtjänade extrapengar. Hade ju inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att jag skulle bli castad till en huvudroll i en reklamfilm. Jag säger det igen; uj uj uj! Eller, jag har ju inte fått rollen, men ska på audition ikväll i Stockholm. Och jag som inte gillar att synas (annat än med mina serier). Vi får se hur det går. Om jag inte gör det låter jag rädslan vinna, och OM jag får rollen är det inte värre än att jag ska stå och borsta tänderna i morgonrock och säga "vad gör du här?". Reklam för huvudvärkstabletter eller nåt, inte hemmorojdsalva (jag har frågat). Såg dock när jag kollade runt på annonserna på statist.se's hemsida att det fanns många skojiga och ovanliga uppdrag för människor som är sugna på att synas. Vad sägs om det här rubrikerna till exempel:






Det här är min favorit:

Kvinna som saknar nagel till filminspelning; Irene Huss 2

Kvinna som saknar nagel på antingen pekfingret, långfingret eller ringfingret sökes till långfilminspelning!
Inspelning sker i Göteborg.

Attans att jag har alla naglar i behåll! För det måste kännas oerhört bra att äntligen få användning för sitt lyte! Undrar vad de gör om de inte hittar nån nagellös dam. Kanske binder SVT fast en icke tv-licens-betalande stackare och drar ut en nagel på henne?

Nä, nu måste jag rusa. Wish me luck!

2 kommentarer:

Caroline Dyfverman sa...

Du kommer få rollen, fixa det galant och sen även då få lite gratis reklam för ditt serietecknande när människor får nys om vem hon på reklamfilmen verkligen är, bra med reklam och synas för din del. GOOD LUCK, vännen min. Kramilikram

Jimmy Wallin sa...

Ha-Ha! Favoriten var nog "naken man samt knarkare sökes".
Jag och Germund var statister i en Wallanderfilm förra hösten. Vi agerade berusade bargäster och syns typ en kvarts sekund i filmens inledning. Men det var i allafall en intressant upplevelse.