söndag 24 oktober 2010

...Men nu är det bättre


Tänk vad en (hutter burr!) uppfriskande promenad i höstrusket samt lite blutsaft kan göra! Stolt och lättad är jag att jag avklarat översättningen av Tillbaka till framstjärten, till engelska. Den ska gå i en portugisisk tidning. Vet ni hur svårt det är att få till ett bra talspråk, och att hitta synonymer till vagina som inte är alltför grova when it's not in your native tounge (var bara tvungen att briljera med mina engelskakunskaper lite)?? Men nu hoppas jag att jag fått till en hyfsad engelsk version. Har både lust och idéer att börja teckna fler längre serier. Och har redan några manus klara. Det enda jag inte har är tid. Men det ska jag väl lyckas ta mig i veckorna som kommer. Vore ju underbart om jag kunde klämma in en serie i Galago, det var evigheter sedan, och kanske Elvistidningen vill ha en. Sedan är det bara att översätta och skicka ut i världen.
Får passa på att jobba ihop så mycket jag kan fram till den 19e november, för sedan hinner jag inte så mycket under drygt två veckor. Ska nämligen hålla en serieworkshop på Internationella skolan i Täby. Det ska faktiskt bli roligt, och så får jag ju tillfälle att umgås massor med bästaste Anders, då jag ska kvarta hos honom i Stockholm. Är stolt så jag kan spricka över min barndomsvän; efter åratal av pluggande och vändande på vartenda öre, har fantastiskt begåvade Anders lyckats bli headhuntad (när han fortfarande gick i skolan!!) och har nu ett toppjobb på en landskapsarkitektsbyrå, och en ansenlig månadslön. Om någon är värd det så är det han! Så här gick det till när jag lärde känna bästaste Anders:



Natti natti!

Inga kommentarer: