fredag 1 april 2011

Biller spiller

Bild av min hylla med matfläckar på
Det slår aldrig fel. Efter varje måltid ser min tröja ut som ovan. Till viss del kan det skyllas på att jag alltid är fokuserad på något intressant i läsväg eller ett teveprogram när jag äter, men även när jag och maken avnjuter en stillsam middag i stearinljusens sken, spiller jag mat på tuttarna. Väldigt oeknonomiskt och opraktiskt! Tänk om man inte haft dessa kvinnliga fettkuddar under hakan, då hade ju maten landat i tallriken igen, inget spill. För att inte tala om hur osmickrande dessa middagsrester på ens klädesplagg är, särskilt som jag allt som oftast glömmer bort att kolla efter om jag spillt nåt på mig innan jag går ut. Så nästa gång ni ser mig med en halv bouillabaisse på mathyllan, vet ni vad ni ska säga:
Biller spiller!

Inga kommentarer: