lördag 16 april 2011

Inget bagarbarn

Så här skulle mitt bröd ha sett ut.


Jag har bakat. Detta händer inte ofta. Och det finns en god anledning till det (mycket godare än det bröd jag kan åstadkomma); Jag KAN verkligen inte baka. Det smakar skit hur jag än bär mig åt, degen jäser inte, jag glömmer ingredienser (det första kan ha ett samband med detta...) och brödet går att slå i spik med. Ändå ger jag mig på det då och då. Hittade ett recept på bra GI-bröd och tänkte att det kan ju bara inte gå fel. Det gjorde det. Smöret var härsket och bakpulvret gick ut 2004. Därför stinker det nu underligt i hela lägenheten. Faaan också. Att jag aldrig lär mig. Tur att jag har en man som är en fena i köket annars hade jag varit ett vandrande e-nummer av all färdigmat jag stoppat i mig.

Nä, nu ska jag ta mig en äcklig macka.

Pöss!

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Ge mig receptet så ska jag baka åt dig och mig <3