tisdag 26 april 2011

Byfåne-svamp


Idag har jag blivit med hatt. Jag får så konstiga idéer ibland, som nu, att jag säkert skulle bli alldeles vansinnigt snajsig i huvudbonad. Alltså beställde jag en fin på nätet. Fick hem den idag. Men fransyskors huvuden måtte vara ovanligt små, för denna LaRedoute-skapelse sitter åt som fan och får mig mest ut som en trattkantarell. Jag som skulle vara så cool och glida runt i Ockle i min panamahatt i sommar. Kanske jag glider lite ändå, med hatt, och låtsas att jag ser snajsig ut. Självsuggestion typ. Till slut tror jag på det så mycket att mitt huvud krymper (eller hatten växer, vilket nu är att föredra) och jag BLIR snygg i hatt.
Tills dess ser jag mest ut som en byfåne/luffare/mafioso/ svamp.
Håll till godo, I give you: the village idiot!

Inga kommentarer: