tisdag 5 april 2011

Går med håven (äckelpäckel)

Bilden har egentligen inget med texten att göra men jag lade märke till varan på Apoteket idag och blev fnissig. Är det nån mer än jag som lyfter roat på ögonbrynen åt namnet på detta munhygienmärke? Jag har i och för sig ett antal före detta pojkvänner som jag på det engelska språket titulerar " My retard-ex".

Huvva! Idag tycker jag synd om mig själv! Nejdå, jag är inte helt under isen. Humöret är rätt skapligt. Men det känns som om jag har svalt en rulle extra rostig taggtråd från Gulag. Lång historia.
Jag skulle svälja en tablett i morse, stressad som jag var lyckades jag svälja fel så den fastnade halvvägs i halsen, precis vid kräkreflexen. Där satt den frätande blobban och löste upp sig tills jag (ursäkta äcklighetsnivån på detta inlägg) kräktes upp eländet. Jag kräks ALDRIG. Har fobi mot det, nåt av det värsta som finns. Man snorar och flämtar och mascaran rinner. Nåväl.
Nu skulle man kunna tro att tabletten var så att säga oskadliggjord, men neej. Skadan var redan skedd och mina tonsiller var uppfrätta. Hela dagen har den där taggtråden suttit där och rivit var gång jag svalt. Tack och lov för snälla doktorn som gav mig en sorts gurgelmedel mot ontet! Det bedövar svalg och hals. Om man gör rätt. Jag var så ivrig att bli kvitt värken att jag sket i att läsa hur man skulle göra. Tog därför typ tio gånger så hög dos som rekommenderat och svalde ner skiten efter lite symboliskt gurglande. När man skulle gurgla läääänge och svälja försiktigt i små klunkar. I min iver hade jag kletat ner läpparna med geggan också. Resultat: halsen blev något, något lite bedövad, och min underläpp och tunga helt avdomnade. Så här sitter jag med ont i halsen och låter som ett sluddrigt fyllo när jag pratar för att tungan inte vill hänga med.

Sympati i massor tack!!!