söndag 3 april 2011

Kul gång

Idag har jag tränat rumpan och svettats som en sån här:

Vet ni vad man faktiskt kan ägna en söndagseftermiddag åt? ... Att träna! Ja, det är faktiskt humanly possible (detta visste jag inte tidigare). Så det har jag gjort idag vid fyrasnåret. Funwalk bidde det, rätt kul (hörs ju på namnet. Hö. Hö. Hö), man står på en maskin och trampar och viftar med armarna i grupp till tonerna av ungdomsmusik (dunka dunka). Och svettas som en belgian blue på steroider. (Rättelse: Jag vet faktiskt inte om man svettas av anabola, har lite dålig koll. Men liten snopp får man. Eller om kor/tjurar har svettkörtlar. Ja ja, ni fattar galoppen).
Nu är jag sådär go i kroppen och känner mig skönt trött men pigg samtidigt. Redo att ta mig an kvällens jobb. Det är ju för mina små serier jag gör det här också, komma i form alltså. För jag tror att man kommer på ännu bättre idéer och producerar något fler serier när man äter bra och rör på sig.
Strax kommer min Kärlek hem och då börjar det bli dags för kvällsmat. Men ikväll har jag en känsla av att jag inte kommer att somna i tevesoffan.
Tjohoo!

Okej, jag ska lugna ner mig. Det var steroiderna som talade.

Inga kommentarer: