torsdag 14 april 2011

Grrrr!

Stipendiesökardags igen. Åh vad jag tycker det är trååååkigt. Får panik av att behöva rota fram alla de intyg, arbetsprover, inkomstdeklarationer och fan och hans moster som ideligen måste biiiiifogas!! Men vissa saker bara måste göras, annars får man skylla sig själv om man är fattig som en utförsäkrad kyrkråtta. Apropå det, jag TÅL verkligen inte att titta på Anders Borg! Hans självgoda, onskefulla leende ger mig kalla kårar. På allvar. Däremot gillar jag Juholt, särskilt hans ögonbryn. Han ser gemytlig och snäll ut. Hoppas han inte gör mig besviken... Snälla Sverige, låt det bli ett socialdemokratiskt styre nästa gång!! "Det ska löna sig att arbeta". Ta er i den blåa brasan, Alliansen! Vilket hån mot de av mina nära och kära som går utan arbete trots att de söker hundratals jobb, eller är sjuka och utförsäkrade. När Borg och hans vänner är på teve blundar jag och nynnar med fingarna i öronen.
Jag har hört nog med skitprat.

Inga kommentarer: