onsdag 27 april 2011

Coool

Okej, hatten var kanske ingen hit, men de här nya solbrillorna är jäkligt snajsiga om jag får säga det själv! Ser ut som en galen fluga från femtiotalet, en cooooool insekt. Jepp, nu kan sommaren komma, jag är redo.

Snart är det dags för SPX i Stockholm igen, den årliga seriemässan. Då ska jag dra dit och träffa vänner och kollegor. Sköj sköj! Och lite längre fram vankas det seriemässa i Karlstad också. Det händer grejer på våren för oss serietecknare minsann.

Idag har jag hunnit med en hel del; jobbat en massa, mest med nya barnboken, men också varit inne i stan och tränat, samt gått på hälsokontroll. Underligt nog var jag inte trött när jag kom hem på kvällskvisten, hade så mycket spring i benen att det blev en promenad också. Och nu sitter jag är, så där gosigt trött som man blir av att ha rört på sig. Strax dags att krypa till kojs. Det blir en tiiiidig morgon i morgon, ska in och ta blodprov på sjukan i ottan. Hoppas de slipper sticka mig hundraarton gånger. Mina armar brukar se ut som en gammal heroinists när de är klara med mig.

På eftermiddagen ska jag fika med min 83-åriga väninna, världens coolaste dam.

Så nu återstår bara att borsta sina serietecknartänder, ta av solbrillorna och lägga sig under svala lakan.
Natti natt!

Inga kommentarer: