tisdag 19 april 2011

Jobba jobba jo-obba!

Idag är jag glad.


Oj vad jag har jobbat idag! Sedan i morse (läs; halv elva) och ännu är jag inte klar för dagen. Lite svårt att disciplinera sig att sitta inne när det är så vårigt utanför. Och det har varit nåt sorts hallibalo på Järntorget; hörde en gubbe yla något oartikulerat och när jag gick ner till posten var där två polisbilar utanför och en överförfriskad man i samtal med en kvinnlig polis. Här är det action minsann! Hoppas det inte var nåt läskigt som hänt och att yl-gubben är ok i sin fyllecell.
Har även varit en tur till Nyköping och inhandlat en BH som faktiskt lyfter upp brösten till skillnad från min förra trasa. Så nu är jag bystig och grann som en ko med mjölkstinna juver. Det där lät visst inte så värst poetiskt. Men jag tycker kor är vackra. De har så kloka struma-ögon.

Nu ska jag strax höra efter med vår trevliga granne om vi ska hitta på nåt på Valborg. Hon har en fin takterass att kika på majbrasan ifrån vid klar sikt. Tyvärr kan man inte höra kören sjunga om hur vintern rasar ända dit.

Sedan är det dags för lite barnboksillustrerande och strippfärgläggning. Ingen rast och ingen ro för en stretande arbetsmyra.

Inga kommentarer: