fredag 29 april 2011

Tåvickerier och trudelutter

Det här fnissar jag åt idag:

Sköna maj välkommen till vår blygd...eh bygd igeeeeeen! Typ. Ja jag sitter här och sjunger för mig själv. Och vickar på tårna, en indikation på att jag mår bra. Men uj vad det är svårt att disciplinera sig och sitta inne och jobba när man har ett s.k "fritt yrke". Vissa delar i arbetet kan jag ju utföra i det fria, men när jag måste använda dator och wakom board är det smidigast att lydigt sitta hemma. Önskar att jag hade en riktigt bra ljudbok, enklare att sitta still då, men jag är så jäkla kräsen att ingenting faller mig på läppen på bibblans hemsida. De böcker jag vill höra finns inte. Försöker övertala maken att spela in en till mig, han har så vacker röst. Helst Kvartetten som sprängdes, med olika röster för de olika karaktärerna givetvis. Men han hävdar bestämt att han inte kan få till rätt västgötska på "Hallå Eugen, sill-gra-täng!". Inser här att man nog måste ha läst boken för att ha en aning om vad jag snackar om och fnissa igenkännande. Så alla ni som ännu inte gjort det: släng Janne G, Håkan Tråk-Nesser och torftige Mankell och plöj denna svenska klassiker av Birger Sjöberg i sommar!

Apropå böcker, så är den danska översättningen av Om någon vrålar i skogen klar nu från förlaget. Återstår "bara" för mig att texta allt på danska. Den får en fin titel: "I skovens dype, stille ro". Den är jag helnöjd med. Tydligen en namnet på en sång som många danskar känner till.
Alltså; här måste införskaffas en massiv arsenal ljudböcker, pronto! För när jag textar behöver jag mitt ljusbord och det är för åbäkigt att släpa med sig ut i vårsolen.

Inga kommentarer: