fredag 16 april 2010

Grattis drottningen!


Från gårdagen: öl med mysigaste Malin på Mascot


Jag kommer inte igång idag! Hasar bara runt hos Greger och gör ingenting. Glor på teve, och har fastnat i firandet av danska drottningens födelsedag på DR. Hon har en blå hatt som ser ut som ett halvt påskägg på huvudet, och vinkar glatt till folkmassan. Under tiden pratar några kommentatorer med sån grov, grötig danska, att jag inte förstår ett ord. Vaaaaarför stänger jag inte av??

Försöker få tummen ur, och traska bort till caféet. Det är lättare att jobba där tror jag. I eftermiddag blir det after work med mina gamla folkhögskolebästisar. Eller "during work" för min del, jag stänger nämligen aldrig av jobbet helt.

Nä, nu får drottningen fira bäst hon vill, jag pallrar mig ut i solen.

Inga kommentarer: