måndag 12 april 2010

Tack Tingsek!


Nej nu får jag ge mig! Har suttit och struntgooglat en lång stund i stället för att jobba. Och så lite Youtube mellan varven såklart. Vad är det med mig dessa dagar? Måste vara våren som kryper runt i kroppen och ger mig dålig disciplin. Nåja, jag håller mina deadlines, så så farligt är det inte.
Nu är det Tingsek jag googlat på. Blev så himla nyfiken efter att ha sett hans snajsiga video till låten Let it shine. Hur gick de tillväga när de gjorde den? (För er som inte sett videon, består den av en massa stillbilder till synes från artonhundratalet, där endast munnarna rör sig, i ett gammalt album.) Hur fränt (härligt uttryck!) är det inte att ta foton så att de verkligen ser gamla ut?! Nu har Google informerat mig om att de använde en kamera från sekelskiftet, och att de hyrde in gamla kläder. Riktigt snyggt måste jag säga! Och en fin låt. Min favoritbit med Tingsek är annars World of its own. Och nu ska jag...dunder och fanfarer... DROPPA NAMN!

Jag har varit på kalajs hos Magnus Tingsek!! Det ni! Han var väldigt lång och väldigt trevlig och han visade mig sin stringhylla och sin skivsamling. Han hade Harvest på Vinyl. Och en granner karl som har Neil Young i lp-form kan man ju inte annat än gilla. Då hade han precis fått skivkontrakt och var mycket glad över det. Sedan var det inte mycket mer med den storyn. Jag var mest avundsjuk på hans skivsamling. Men så blev han ju kändis, och det tackar jag honom särskilt för, för annars hade jag inte kunnat ägna det här inlägget åt name dropping! Tack Tingsek! Du ä allt bra du!

Förresten: Jag ska få SOMMARPRATA I RADIO!!! Nu är det spikat, Radio Värmland, inspelning i maj. Och jag har skickat dom världens genom tiderna bästa låtlista. Det är ju det allra göttaste med att få sommarprata; att man får välja musiken. Uj uj, dä kommer bli bra!

Imorgon ska jag till en ny doktor (i gubbform den här gången) för min sköldkörtel. Hoppas han är bra, och snäll. Orkar inte med fler dumgubbar, som sitter bredbenta, tillbakalutade och tittar skeptiskt överlägset på en med armarna i kors över ölmagen. Håll tummarna för mig!

3 kommentarer:

Henrik Fakir sa...

Grattis!! E det Sommar på P1 eller på P4 Värmland? I vilket fall stort grattis.

Anonym sa...

Grattis och guud så kul!
Kram Anneli

Erika H sa...

Grattis Malin!! Det ska jag lyssna på. Det kommer bli kanon! Kram, Erika.