måndag 26 april 2010

Sockerspeedad




Jäklar vad man blir speedad av socker om man varit utan det ett tag! Ja ja, i ärlighetens namn har jag väl unnat mig något sött lite då och då, annars blir livet trist, men inte en hel påse snask som nu. Mår jättekonstigt! Trött och pigg samtidigt, det riktigt kryper i kroppen! Nä, det här vill min kropp inte ha. Lagoma korvar är bäst, jag ska fortsätta hålla mig till min nya "diet" (avskyr det ordet), så mår jag bäst.

Idag har jag inte fått så mycket gjort som jag skulle ha önskat i jobbväg, men det har varit mysigt ändå. På eftermiddagen åkte jag och kärleken in till Stockholm för att käka och se på bio. Vi har båda så otroligt mycket att göra på jobbet nu, så det var precis vad vi behövde. Det blev en japansk restaurang. Han var klok och beställde in sushi, men jag slog till på wokade glasnudlar och biff. Det var helt omöjligt att äta de slemmiga snorkråkssträngarna med pinnar!! Hittade till slut en teknik, där jag satt med ansiktet nån centimeter från tallriken och liksom inhalerade maten. Försökte hela tiden tänka bort det faktum att det var slemmigt och snorsalt. Sedan gick vi till Folkets bio och såg en skitbra dokumentär: Rough Aunties. Den kan jag verkligen rekommendera! Handlade om en grupp kvinnor i en sydafrikansk organisation, som hjälpte barn som blivit utsatta för övergrepp. Åh, jag skulle också vilja jobba med det! Inte en enda unge ska behöva gå igenom sådant ensam! Och förövarna måste straffas! Ska bara hitta det ultimata sättet för min del, kanske är det genom mina serier?

Strax ska jag skissa strippen till Trelleborgs Museum, om den legendariske A B Söderström (mannen med det läskiga utseendet). Nu har jag en klar idéskiss (alltså en grovt tecknad, inte alltför vacker grund för den klara skissen, där all dialog är finputsad, och jag ritar vad som ska hända i varje ruta), så det är bara att sätta på ljudboken och köra. Måste säga att Sanna Persson som läser Kalla det vad fan du vill, är ett geni! Lysande på att härma olika dialekter och brytningar. En fröjd att lyssna på.
God natt era små hattifnattar!

Inga kommentarer: