onsdag 21 april 2010

Näe, jag vägrar!!



Så här ska det fanimej inte vara i slutet av april!! SNÖ?? Nä, hörrni vädergudar, nu får ni ge oss vår!
Jag sitter och pular med förberedelserna inför SPX. Mycket som ska fixas, och imorgon redan drar jag till Stockholm.
Den briljanta tecknaren Loka Kanarp har gjort ett upprop på sin blogg till oss andra serietecknarbloggare, att besvara några frågor inför Small Press Expo. Så det gör jag nu:

Jag heter: Eva Malin Johanna Biller

Jag bor i: Oxelösund

Jag har varit på SPX (ggr): ja, skulle väl tro att det är en sisådär fyra eller fem.

På årets SPX ska jag: fika en massa, träffa trevliga förläggare, krama kollegor och andra, icke ont anande stackare, skissa på en serie och ha releasefest för min bok Om någon vrålar i skogen. Med mera.

Tre fanzin eller böcker jag ser fram emot: Eh, eftersom jag har noll koll vad som är på g, får det bli en trevlig överraskning.

Mitt bästa SPX-fynd: Har tyvärr inte köpt så mycket där. Är mer för att rita serier...

Mitt bästa SPX-minne: Första året på Serieskolan, när hela klassen drog dit och gick på underbart blöt fest. Jag och min väninna Greger övernattade hos några bekanta till hennes moster, de bodde i en femrummare på Söder, och hade matchande kimonos vid frukosten. Och tittade på oss som att vi var det värsta, obildade bondpatrask de nånsin släppt över sin tjusiga tröskel. Jag var så bakis att jag bäljade i mig en halvliter av den färskpressade apelsinjuicen. Det var inte populärt.
De skulle bara veta hur mycket vi fylle-fes i deras gästsäng den natten, snacka om inpregnerade designerlakan! Moahaha!

/

Kom dit i helgen vet jag! Fredag-söndag på Kulturhuset i Stockholm! Dä blir kul, ja´lôver!
Natti natti! Nu måste jag pula vidare.

Inga kommentarer: