torsdag 8 april 2010

Gubbar från förr





Kom på att det var längesedan jag la upp serier här! Konstigt, med tanke på att det är det jag pysslat med hela dagarna och halva natten. Här är ett exempel (som man får klicka på, för att få i läsbar storlek) på en stripp jag gjort till Trelleborgs museum. Ett väldigt kul uppdrag, särskilt som jag älskar gamla foton och historia. Nästa stripp ska handla om en gubbe vid namn A-B Söderström, som var en man med många idéer och aktiv i sin fackförening i slutet av artonhundratalet. Serien ska handla om hur det gick till när han propsade på att föreningens fana skulle ha kampens röda färg. Detta var innan just rött blev arbetarrörelsens kulör, så han mötte på en del motstånd bland de andra gubbsen. Fick en bild på honom mejlad till mig igår. Herrejävlar vad läskig karl ser ut! Återigen går mina tankar till Hanteringen av odöda (dom gör det rätt ofta. Måtte filmen vara klar snart!). Heeeeeeeem! Heeeeeeeeeeeeeeem...

Nä, det ska nog gå att fason på (läs: göra seriefigur av) herr A B Söderström också. Får man bara dit ett parr pupiller i de där oseende gluggarna till ögon, så.

Nä, gu´natt på er! Sleep tight and don´t let the A B Söderström bite...

Inga kommentarer: