torsdag 1 april 2010

Skitmånga stjärnor



Nu har jag tramsat en låååång stund. Spräckte mitt schema som vanligt. Men det var det värt. Jag har varit ganska duktig idag, tycker jag. En väldigt klok kvinna jag går och pratar med ibland, hon är väl en sorts coach kan man säga (och ljusår bättre än hummande, knäppa psykologer som bara stirrar på en och får en att känna sig knäpp), säger att jag ska köpa såna där små guldstjärnor och sätta i kalendern när jag gjort något bra. Kanske inte en så dum idé. Skulle förmodligen kännas lite obekvämt först, och hur bedömer man vad som förtjänar en stjärna? När man var liten fick man ju beröm när man gjort något stort i pottan, men jag har en känsla av att det krävs lite mer nu. Det behöver inte vara stora, svåra grejer, säger hon, det räcker med en liten skitsak (fan vad mycket bajsprat det blev här då! Ber alla äckelmagade om ursäkt!), bara det är något snällt mot en själv, såsom att ringa ett jobbigt telefonsamtal, gå och träna, laga något gott att äta eller hålla en deadline.
Man får ju inte överdriva de där stjärnorna heller,
Då blir det ju ingen tom yta kvar i kalendern. Nä, lagoma korvar är bäst.

Så idag tycker jag nog att jag förtjänar en sisådär tre guldstjärnor, för idogt arbete, fysisk aktivitet (gick trehundra meter till kiosken och inhandlade ett paket Ballerinakex) och för att helt på egen hand ha inmundigat en HEL ballerinarulle på mindre än en timme. Fan vad jag är bra!
Måste vara det min coach menade.

Inga kommentarer: