måndag 19 april 2010

Suck och stön


Gråskala till Helsingin Sanomat. Snart klar med månadens 30 strippar!

Då var det tågresardags igen. suck och stön. Tackar Gud för datorn, internet och mina hörlurar. Men det är så satans trångt! Jag måste ju ta min sköldkörtelmedicin tre gånger om dagen, och det tog mig en evighet att böka fram dom ur ryggsäckens kaos nyss, utan att göra illa damen bredvid mig. Höll på att välta ut hela väskans innehåll när tåget krängde som värst. Har också med nöd och näppe lyckats få i mig en torr kycklingbaguette utan att kladda ner min laptop totalt. Malin-SJ: 2-0!
Ska försöka författa en presentationstext till sommarpratet, och börja skissa på själva manuset också. Manuset till den tjeckiska tidningen, med tema trädgårdsarbete börjar ta form. Det blir rätt ok, tror jag, men aaaaaaaalldeles för långt. Får nog döda många darlings där, innan det kan bli en serie på max åtta sidor.

Måtte det där jäkla åskmolnet försvinna snart! Det är ju Small Press Expo i Stockholm till helgen, med massa kul utländska gäster. Annars blr det torftigt. Uj uj, jag har så mycket jag måste hinna klart med innan det är dags för SPX!! Hur ska jag fixa allt jobb? Har i alla fall lagt Bergmans bok åt sidan. Vill inte höra mer om hans bajs, tror inte det är bra för min färgläggning. Får bli en omlyssning av Kalla det vad fan du vill, istället. Inte lika många dämoner i den.
Och snart blir det en ny malmötripp. Hoppas jag har förträngt tågresandets fasor tills dess.

I morgon ska jag få hem ett förhandsexemplar av Om någon vrålar i skogen!!!
Nu ska jag med livet som insats ta mig till bistrovagnen och köpa snask.
Hej på er!

Inga kommentarer: