torsdag 16 december 2010

Antingen eller

Pretty in fleece

Mamma och jag har kört "Antingen eller", det är en favorit. Går ut på att man måste välja på pest eller kolera. Som exempel gav jag henne valet mellan att hångla med (uttryckte mig dock inte riktigt så, då jag blir lite äcklad av att prata om min mamma i de termerna) antingen Silvio Berlusconi eller Anders Borg. Efter mycket vånda bestämde hon sig för Berlusconi "hellre det, italienare är ju i alla fall lite eldiga". Bra motivering. Men det vette fan om jag inte skulle välja tofsmannen i stället, trots att han inte tillhör mina favoriter här i världen. För den där Berlusconi är jag riktigt rädd för. Inte så mycket för att karln verkar vara ett as i största allmänhet, utan för hans brunsminkade, stelopererade yttre. 
Med Greger blir denna lek en aning grövre. Och äckligare. En kul grej med henne är att hon har extremt lätt att klökas, stackarn. Därför är det desto skojigare att ge henne två vidriga alternativ, och hon MÅSTE välja ett. "Ja då väljer jag väl 'hulk' att äta Donald trumps näshår med snorkråkor 'hulk' på, doppade i Maud Olofssons rövsvett, då", typ.

I morgon går färden till mormor och morfar, om bara väglaget söderöver tillåter. Det blir en extremt tidig morgon, så jag ska göra mitt yttersta för att gå och lägga mig någorlunda tidigt ikväll. Men först lite skissarbete.
Sov gott allihopa!

Inga kommentarer: