torsdag 23 december 2010

Dagens bajs och dagens blomma


Dagens bajs vill jag ge till Bertil Boström i Nyköping (jo, Bertil, jag har nummerpresentatör, och inga skrupler så här innan jul, att skriva ut ditt namn i min blogg) som så trevligt ringde och lämnade ett argt meddelande på min privata hemtelefon utan att presentera sig, bara för att trakassera mig och meddela att min serie var osmaklig smörja och dålig (well, put, Bertil!).
Du får en rejäl bajsklutt i huvudet.

Dagens blomma går däremot till vår fina kassörska på Ica som alltid gör mig på gott humör, idag inget undantag. Hon är jämt trevlig, och alldeles nyss berättade hon för mig att dagens serie (som bajsmannen upprörts så över) var skitbra enligt hennes barn. Och det betyder så oerhört mycket mer för mig än surgubbars elakheter. Tack, du vardagsglädjespridare!



Och vad var det för serie som delade Sörmland i två halvor? Ingen med Muhammed som rondellhund. Nej, en med...herregud, så rysligt...SNOPPAR!!!
Det här bevisar bara att det vackra, värmländska uttrycket stämmer: "Smaken ä som röven- klôven".

God jul på er båda, och till alla läsare.

Inga kommentarer: