lördag 25 december 2010

Vilken jul!

Vilken mysig julafton vi haft! Har haft julstämning ända ut i tårna. Vi har ätit gott (och inte för mycket för en gångs skull), sovit länge, tagit det luuugnt i tevesoffan och öppnat julklappar. Jag är inte mycket för att skryta med saker jag fått (ähum, typ) men jag bara måste ta med en bild av mina fina julkappar. Tomten kom med smycken, mammas egenhändigt virkade mobilfodral, Höganäs-muggar, thé, presentkort på massage, handgjorda chokladchips (kunde dock inte fota alla, då det hade krävts en röntkenmaskin för att plåta dom som nu är i min mage), en Beatles-box (maken kan sina grejer!!), parfym och en hel massa trevligheter. Har nog inte varit så nöjd med mina klappar sedan jag var ett litet barn och nästan trodde på tomten (var dock något konfunderat efter att som treåring sett morfar ta på sig ett vitt skägg inne på dass en julafton).
Så även om det, som alltid, känns lite sorgligt att julafton nu är över, sitter julstämningen ändå kvar i kroppen, och jag plöjer diggitalli rimastörd beatlesskivor med tillhörande minidokumentärer, äter chokladchips och smuttar på Läckö-blandning (en delikat thésort från Västergötland, alltmedan fossingarna är behagligt varma i nya gosetofflorna och min käre nynnar finska julsånger i köket.
Han har redan lyssnat på nya julkappsskivan med Robert Plant, och den var till belåtenhet.

Hur var er jul, kära läsare?

Inga kommentarer: