måndag 13 december 2010

Stackars Greger!

Har ni satt upp julgardinerna ännu?


Uuuuuuuuuj vad seg man blir på söndagarna! Inte många barn gjorda idag. Men desto fler lussekatter ätna, och det är ju inte fy skam det heller. Hur har er söndag varit?

Imorgon åker vi förmodligen till Norrköping och provar choklad. Fick en sån där smartbox i bröllopspresent, och ett av erbjudandena i den var just att äta praliner. Sämre kan man ha det. Bara det inte är tänkt att man ska spotta ut godsakerna mellan varven och skölja munnen med vatten, för det går jag inte med på! Apropå det så var det evigheter sedan jag var hos tandläkaren. Detta beror inte på någon fobi, jo möjligtvis fobin mot att göra av med pengar på tråkiga saker. Jag hade en bra tandläkartant I Malmö. Hon var bra, dels för att hon aldrig hitade några hål på mig (fattar inte hur det gått till, men mina gaddar har tydligen blivit bättre sedan jag sket i tandtråden. Hade jämt småhål som ung och duktig tandskötare), dels på att hon var överdrivet försiktig när hon rotade runt i mitt pajhål.

Stackars Greger, hon har värsta tandläkarskräcken, och sedan tål hon inte bedövningen heller så bra, om den överhuvudtaget biter på henne. Hon går också till tandläkar-Eva. Har nog aldrig sett en människa med så totalbedövat fejs som Greger när hon kommer därifrån. Dreglet rinner från hennes slappa mun när hon sluddrar " Dhe blev three sbruuthor idhag!". Nä, jag avundas inte folk med tandläkarskräck.

Inga kommentarer: