måndag 13 december 2010

I nödrimsfarten


Norrköping tycker jag om. Vi har haft en väldigt mysig dag där, maken och jag. Chokladprovning kan jag verkligen rekommendera! Vi fick oss varsitt litet fat med vackra praliner, och kaffe till som var härligt osvenskt starkt. Något sockerchockade med nöjda rullade vi sedan därifrån, efter att ha köpt lite presenter i snaskväg till nära och kära. Blev en runda på stan på det, där jag inhandlade lite trevligt krims och krams. Kvällen har jag ägnat åt att slå in lite julkappar medans jag kikat/lyssnat på Luciamorgon på ett vansinningt hackigt SvtPlay. "Still....a...na...tt, heeeeli.......................g.....ga...na...tt. Typ. Shirley Clamp blir rätt enerverande på det viset.

Vi ska ha lite julmys med kvinnogruppen imorgon förmiddag, med julklappsutdelning. Julstämningen riktigt pyser ut ur öronen på mig. Hoppas det håller i sig tills morgondagen, så att inte mitt dåliga morgonhumör tar över.

På onsdag tar jag en liten juletur till lilla mor i Västergötland. Bara tågen går som de ska, nåt kaos vill jag inte ha! Shit! Det där rimmade. Kanske man skulle ge sig på lite julklappsrim, när man ändå är i nödrimsfarten?

2 kommentarer:

Viola Vamp sa...

Åh! Norrkööööping, - min gamla hemstad! :D Tog ni några bilder?

Helen sa...

Ja det var bra att ni väntat med chokladprovningen tills det blev kallt! Hur skulle det annars sett ut i värmen? Chokladinpackning för ansiktet? Äh, muschen kanske skulle mått bra av det, vem vet. Ha det gott!